Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Блогрол
1. Виртуална духовна библиотека
2. Сайт на в-к "Лечител"
3. Природна медицина-сайтът на д-р Пашкулев
4. Бъди щастлив
5. Радиестезия, хомеопатия, пирамиди
6. Всичко за билките-първа част
7. Всичко за билките-втора част
8. Всичко за билките-трета част
9. Всичко за билките-четвърта част
10. Полезни съвети
11. Сайт с Художествени снимки от Карибите и Канада.
12. Сборен постинг на снимки от други държави-проект на Петя
13. снимки от Родопите-2 част-проект ня Джулия Бел
14. България в снимки-проект на julia13
15. Снимки от Пирин-проект на Джулия Бел
16. Какво сме дали на света
17. Снимки на планини в България-първа част-проект на Джулия Бел
18. Снимки от Рила-проект на Джулия Бел
19. снимки от планини в България-2 част-проект на Джулия Бел
20. снимки от градове и села в БГ-проект на Джулия Бел
21. Снимки от църкви и манастири в България, проект на Джулия Бел
22. Снимки от Родопите-проект на Джулия Бел
23. Снимки от света-мои постинги
24. Снимки от планини в България-проект на Джулия Бел-трета част
25. Снимки от градове и села-втора част-проект на Джулия Бел
26. Притча за скорпионите
27. Билколечение
28. билкосъбиране
Постинг
06.10.2016 00:26 - Какво ново в Поморие???
Автор: kasnaprolet9999 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6394 Коментари: 14 Гласове:
27

Последна промяна: 06.10.2016 12:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Това лято отново посетих Поморие със своето семейство. Преди да отида там бях за седмица около Приморско и в близост до ММЦ, около хотелите Сърф и Чар, в едно много диво кътче, където нямаше много народ по плажовете. Беше супер, но нямах възможност да си поплувам, както в Поморие правех всяка година. Имаше голямо вълнение през повечето време, а спасителите и при два бала вдигаха червеното знаме и надуваха свирките, даже когато влизах до колене в морето. Направо непоносимо:(((((
Хората казват, че всичко хубаво на едно място не става. Там имаше ситен пясък, пусти плажове и цял апартамент на наше разположение, където гостувах на една красива и добра приятелка, бивша блогърка. Вярно че бе на 5-ти етаж, но от там се виждаха обширни площи с планински хвощ, радост за моята душа. Ето го:

image

Не се и съмнявайте, че си тръгнах от там с пълна чанта от този планински хвощ. Там имаше представители и от другите видове хвощ-полски и речен, но бяха малцинство. Наистина в Странджа има интересни билки, както пише по книгите. Местните жители не знаеха за неговите полезни свойства, само една възрастна жена рече, че в някакъв санаториум са правили с него бани на половината тяло. Преди да си тръгна от там, събрах махалата и изнесох лекция за неговите полезни свойства,  така че всички вече са наясно.  Имам и постинг за него и който го е пропуснал да кликне тук: kasnaprolet9999.blog.bg/lichni-dnevnici/2014/12/28/gorski-i-goliam-visokoplaninski-hvoshtove.1326238


image

И така пристигнахме в Поморие, където морето на южния плаж бе спокойно. Настанихме се в квартира с изглед към морето и стая, в която може да те хване клаустофобия, леглата скърцаха, едно от тях даже се счупи по едно време,  но както писах вече, всичко хубаво на едно място не може, пък и не бива да сме максималисти. Ето това се виждаше от тази квартира, на четвъртия етаж, без асансьор и ни пълнеше душите. 

image

Изглед от нашата квартира в Поморие.

image

Мислех си, че вече едва ли ще могат да ме изненадат с нещо ново поморийци, но не съм била хич права. Това е новопостроения паметник на Св.Георги, който се намира пред манастира, построен в негова чест преди доста години, за него съм писала подробно тук:
kasnaprolet9999.blog.bg/izkustvo/2010/01/05/manastiryt-quot-sv-georgi-pobedonosec-quot-grad-pomorie.466705


image

А това е лятно кино Яворов, което години наред беше забравено и от бога. Ходила съм доста често там през минали години на филмови прожекции и концерти, но по едно време доста западна. Доколкото ми е известно, сегашният му красив вид е благодарение на спечелен европейски проект, по който са потекли доста парични средства за преустройството му.

image

Градинката около киното също е обновена, с красиви цветя, нов паваж и плочи, изписани със стихове на известния български поет Яворов.
image

Така изглежда киното откъм морския бряг.

image

Тук беше част от северния плаж на Поморие, но вече е преустроен в яхтено пристанище. Строежът беше започнат от миналото лято и доста се чудех, какво правят там багерите. Говореше се, че и това е финансирано от европейски средства. Общината там не си е губила времето, работили са хората по няколко европейски проекта и резултатите са налице.

image

Преди няколко години направиха подпорната стена в Квартала на Поморие, намира се точно пред нашата квартира и е на няколко нива, което не се вижда от тази снимка. Чудесно място за спорт, което похвалих в предишни постинги. Там всичко е здраво и без никакви поражения от вълните. Сутрин тичах по новата крайбрежна пътека, правех си упражненията на петимата тибетци и слабеех от тичане по стълбите по няколко пъти на ден. Следобяд често си плувах там и няма спасители, шамандури и пр. досадни елементи. Взимах си плавниците, джапанките и толкова, за пет мин. съм в морето, а съпругът ми размахваше юмрук от балкона, да не влизам навътре, но аз се правех че не виждам:))

image

В късният следобяд често се разхождах всред огромните плантации от сладък пелин и им се любувах.  До миналата година тук бе царството на билката бабини зъби, а сега сладкият пелин е превзел огромни територии и бабините зъби се гърчат в сянката му. На всичкото отгоре до сладкия пелин се кипри и канадската злолетница, да която злите езици разправят, че е инвазивен вид. Ама като гледам, по-инвазивен е сладкият пелин и злолетницата може само да му диша прахта.
Канадската злолетница също има лечебни свойства, прочетох от разни специализирани сайтове. Докато се разхождах там веднъж срещнах един мъж, който си разхождаше кучето. Заприказвах го и разбрах, че не знае какво е това сладък пелин, но познаваше бабините зъби. Как разбрах ли? Сподели ми, че има проблем с хемероиди и простата и ме попита дали знам някаква билка. Казах му, че е стъпил върху нея и бях много слисана, как наживо видях  гатанката: по вода стъпва, жаден ходи-що е то? ..помориец:)))
.....Ами че тази билка ми пука гумите на колата и я скубя около блока, рече човечеца:))) Е, вече няма да я хвърля по кофите за смет, а ще я пие. За нейните лечебни свойства съм писала тук:
kasnaprolet9999.blog.bg/drugi/2012/07/18/babini-zybi-demirbozan-ubiecyt-na-holesterinovite-plaki.980260


image

Тук сладкият пелин расте направо върху пясъка в райна на изоставени складове в Квартарла на Поморие и в в близост до морския бряг, отстрани на крайбрежната алея, свързваща стария и новия град. Построиха я миналата година със средства по европейски проект и много приятно ни изненадаха.

image

Сладкият пелин още не беше цъфнал, за неговите свойства съм писала тук: kasnaprolet9999.blog.bg/hobi/2015/06/28/sladyk-pelin-preborva-raka.1372457

image

Когато си тръгнах, набрах и една чанта с негови стръкове, беше вече доста напъпил, но нямах време да го чакам. Четох някъде, че и в този стадий на развитие е полезен. Бяхме една бойна дружина от три поморийки, две дечица и аз. Имаше толкова много сладък пелин, че може да стигне за целия български народ, но за съжаление малко хора го познават.

image

Ето ги бабините зъби, но тези растат пред дома на новата ми приятелка Дарина от Поморие, на която гостувахме последните два дни от нашата незабравима морска ваканция.

image

С Дарина се запознах във фейса, бях снимала случайно бабините зъби пред нейния балкон миналото лято и тя решила да види, що за редка птица съм, софиянка, пък пише толкова хубави неща за Поморие. Попаднала случайно на моя постинг и така започна нашето приятелство. Вече бере бабини зъби и сладък пелин и е много щастлива, че е обогатила своите познания за билките. Ходихме заедно и до Поморийското езеро, където също има интересни билки, вкл. кримски чай и солянка, за които вече съм писала в блога си.

image

На нейната обширна тераса, всред екзотични цветя, прекарахме незабравими часове в приятни приказки. На снимката до камината се виждат два лимона, обсипани с плодове. Следват три  нейни снимки, които ми подари:


image

image

image

image

Е това е релакс, да се чувстваш като у дома си, въпреки, че не си. Това е да си в Поморие, никога не знаеш с какво може да те изненада. Пак ще ходим там и никога няма да ми омръзне, защото има красиви плажове, слънце, море, езеро, интересни птици и билки, лечебна кал и много артефакти, а местните хора са супер готини.





Тагове:   Поморие,


Гласувай:
27



1. leonleonovpom2 - Здравей, Невена!
06.10.2016 11:12
А, някой от блога директно да ми каже, че съм супер готин!
Защото ние помежду си само готино се мразим!
Супер отините имам предвид
Повечето се гърчеят. Тези, които не са от Бата ,Еркеч и останалите села!
А пък казват, че туй било Българска черта?!

Радвам се, че си с прекрасни впечатления от Поморие
Едно време кварталът не го брояхме към града, беше провинция, но сега нещата се поизместиха към него
Оформя се обаче геометричен център на града около общината и така статуквото отново ще бъде възстановено
Търсих под дърво и камък горски хвощ, а ти си намерила цяло находище
Един приятел ходи пък в старозагорско за бял пелин, а той бил под носа ни
Страшна си, но тук може само да си навлечеш неприятности, вместо благодарност!

Да си жива и здрава!

Хубав ден!
цитирай
2. kasnaprolet9999 - А, някой от блога директно да ми к...
06.10.2016 11:38
leonleonovpom2 написа:
А, някой от блога директно да ми каже, че съм супер готин!
Защото ние помежду си само готино се мразим!
Супер отините имам предвид
Повечето се гърчеят. Тези, които не са от Бата ,Еркеч и останалите села!
А пък казват, че туй било Българска черта?!

Радвам се, че си с прекрасни впечатления от Поморие
Едно време кварталът не го брояхме към града, беше провинция, но сега нещата се поизместиха към него
Оформя се обаче геометричен център на града около общината и така статуквото отново ще бъде възстановено
Търсих под дърво и камък горски хвощ, а ти си намерила цяло находище
Един приятел ходи пък в старозагорско за бял пелин, а той бил под носа ни
Страшна си, но тук може само да си навлечеш неприятности, вместо благодарност!

Да си жива и здрава!

Хубав ден!


Ако ти трябва още планински хвощ иди си набери, зад хотел Сърф е и има също за целия български народ. Доскоро беше топло и сигурно е в добро състояние. Аз набрах и за една приятелка, чиито баща е болен от рак на хранопровода, но тя междувременно си намерила, докато ме чака да се върна от морето, та ако не си намериш, ще ти пратя от моя.

цитирай
3. erato7 - Неви, супер свежарски вид имаш! ...
06.10.2016 19:03
Неви, супер свежарски вид имаш! Възхищавам ти се!
Бъди все така добреизглеждаща дълги години!
Прегръдки, мила!
цитирай
4. kasnaprolet9999 - Неви, супер свежарски вид имаш! ...
06.10.2016 20:03
erato7 написа:
Неви, супер свежарски вид имаш! Възхищавам ти се!
Бъди все така добреизглеждаща дълги години!
Прегръдки, мила!


Благодаря, полагам грижи, но не в козметичните салони, които ще фалират, ако всички жени ме следват. Опитвам се да живея здравословно и храня повече душата. Поздрави!!
цитирай
5. donchevav - Прочетох на един дъх! Благодаря ти - ...
06.10.2016 22:41
Прочетох на един дъх! Благодаря ти - върна ми морето, позабравено покрай мразовитите сутрини в Предбалкана:))) Мисля, че не само вдъхновените ти, компетентни и богато онагледени описания на билките убеждават, ти самата - външният ти вид, заниманията ти, духът ти - си най-добрата реклама за ползата от здравословния начин на живот. Нека здравето и радостта от живота бъдат винаги с тебе!

Скоро в едно сутрешно телевизионно предаване разказваха подробно за билката Бабини зъби. Имаше репортаж от едно местонаходище, обяснения от една много симпатична и компетентна билкарка, коментари от студиото, както и научна обосновка от д-р Мария Папазова. Д-р Папазова предупреди да не се използва билката, ако е с произход от Китай или Индия, както и тая, която расте край нашето Черноморие - нямали някаква важна съставка, не запомних каква... /?!/

Страхотен постинг! Благодаря ти, скъпа Неви! Поздрави!
цитирай
6. kasnaprolet9999 - Прочетох на един дъх! Благодаря ти - ...
06.10.2016 23:38
donchevav написа:
Прочетох на един дъх! Благодаря ти - върна ми морето, позабравено покрай мразовитите сутрини в Предбалкана:))) Мисля, че не само вдъхновените ти, компетентни и богато онагледени описания на билките убеждават, ти самата - външният ти вид, заниманията ти, духът ти - си най-добрата реклама за ползата от здравословния начин на живот. Нека здравето и радостта от живота бъдат винаги с тебе!

Скоро в едно сутрешно телевизионно предаване разказваха подробно за билката Бабини зъби. Имаше репортаж от едно местонаходище, обяснения от една много симпатична и компетентна билкарка, коментари от студиото, както и научна обосновка от д-р Мария Папазова. Д-р Папазова предупреди да не се използва билката, ако е с произход от Китай или Индия, както и тая, която расте край нашето Черноморие - нямали някаква важна съставка, не запомних каква... /?!/

Страхотен постинг! Благодаря ти, скъпа Неви! Поздрави!


Благодаря ти за оценката. По някакво стечение на обстоятелствата, в нашата билкарска група във фейса членува един ботатик, който е правил дисертация за бабините заби. Миналата година ме помоли да му донеса няколко коренчета от бабини зъби от Поморие. Каза ми, че е правил изследвания и на индийски бабини зъби, сравнявал ги е с нашите и изводите му са същите, само дето не каза нищо за тези по нашето Черноморие, даже искаше да си ги гледа на балкона. Та нещо не й вярвам много на Папазова по този въпрос, още повече, че вече съм ги изпробвала на близкото ми обкръжение и няма празно. Поздрави!!
цитирай
7. zaw12929 - Постинг за природа и красота! По...
07.10.2016 19:03
Постинг за природа и красота! Поздрав!
цитирай
8. kasnaprolet9999 - Постинг за природа и красота! По...
08.10.2016 21:11
zaw12929 написа:
Постинг за природа и красота! Поздрав!


Да и много летни билки. Поздрави и не теб.
цитирай
9. zaw12929 - Отново разглеждам красотата бъ...
09.10.2016 21:08
Отново разглеждам красотата българска
Лека вечер!
цитирай
10. kasnaprolet9999 - Отново разглеждам красотата бъ...
09.10.2016 22:33
zaw12929 написа:
Отново разглеждам красотата българска
Лека вечер!


Благодаря, лека и на теб.
цитирай
11. toninabog - Поздрави!
10.10.2016 17:59
Аз също много харесвам Поморие и от години ходиме там през лятото.Беше ми много приятно да прочета твоят пост и да си спомня отново за хубавото градче и новите му придобивки! А и за познанията за билките ти се възхищавам!
цитирай
12. kasnaprolet9999 - Аз също много харесвам Поморие и от ...
10.10.2016 23:53
[quote=toninabog]Аз също много харесвам Поморие и от години ходиме там през лятото.Беше ми много приятно да прочета твоят пост и да си спомня отново за хубавото градче и новите му придобивки! А и за познанията за билките ти се възхищавам![/quot

О, аз обичам да пиша за Поморие, направила съм цяла блогвълна за него, в която съм присъединила и постинги на други блогъри.
http://blog/theme.php?theme=875
цитирай
13. vsichkozamen - Спешна нужда
18.10.2016 14:31
Здравей пролет...първо искам да кажа че си страхотна и ти се възхищавам за любовта към билките и упоритостта да ги изучаваш. Искам да помогна на мой близък и ще съм много благодарна ако ми пишеш на имейл, за да мога да поискам съвет от теб....zdusheva@abv
цитирай
14. kasnaprolet9999 - Здравей пролет. . . първо искам да ...
18.10.2016 19:53
vsichkozamen написа:
Здравей пролет...първо искам да кажа че си страхотна и ти се възхищавам за любовта към билките и упоритостта да ги изучаваш. Искам да помогна на мой близък и ще съм много благодарна ако ми пишеш на имейл, за да мога да поискам съвет от теб....zdusheva@abv


Не разбирам, какъв е проблема да ми напишеш тук лично съобщение.
цитирай
15. zaw12929 - ВАЖНО: Ужасното постановление ...
22.10.2016 10:10
ВАЖНО: Ужасното постановление 208/12 08 2016 за заселване мигранти, което унищожава България е публикувано в Блога zaw12929/Blog
http://zaw12929/politika/2016/10/21/postanovlenie-208-za-unishtojavane-bylgariia-boiko-borisov-p.1483947
ОТКОПИРАЙ, СЛОЖИ В БЛОГА СИ ДА СЕ ВИЖДА ОТ ПО ВЕЧЕ БЛОГЪРИ
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kasnaprolet9999
Категория: Лични дневници
Прочетен: 15319057
Постинги: 846
Коментари: 16439
Гласове: 41664
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031