Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.02.2014 10:06 - За манифестациите тогава и членовете през годините и сега ...
Автор: iliaganchev Категория: Забавление   
Прочетен: 2386 Коментари: 0 Гласове:
0



За манифестациите тогава и членовете през годините и сега ...

Едно момиче писа във фейсбук-профила ми:

„Днес се събудих раничко.. сърбам си кафенцето и спомените нещо започнаха да ме връщат назад. В главата ми изплува незнайно от къде девизът на БКП, който ни караха да учим в училище, знаехме наизуст и скандирахме като папагали по манифестациите: СВОБОДА, РАВЕНСТВО,БРАТСТВО! Е, след като това им е девизът, защо богатите червени не раздадат парите си на бедните в България и защо увеличават само с 9 лева пенсиите на пенсионерите?”

ОТГОВОРИХ Й:

Ooooo, момичето ми! Твоите спомени за манифестационните циркове и маскаради са от детството ти, а моите са същите и от времето, когато вече бях научен сътрудник ... Спомням си една манифестация в родния ми градец от 1949 г. Трудещите се носеха няколко бесилки с кукли на въжетата, изобразяващи Трайчо Костов, Тито и Чичо Сам и крещяха : СМЪРТ НА ВРАГОВЕТЕ И ШПИОНИТЕ! После през 1959 вече бях съзнателен ученик в гимназията и на манифестацията викахме: „Да усвоим ломските ямки и нахраним народа!”

После през 1969 крещяхме с ентусиазирана злоба: "Да увеличим производството чрез метода на Злобин!"

После през 1979 лозунгът беше: ВСЕКИ ОТГОВАРЯ ЗА ВСИЧКО ПРЕД ВСИЧКИ!

След това настъпи масова безотговорност и като се объркахме ни остана само един лозунг на последната първомайска манифестация през 1989: "С БКП - НАПРЕД! С БКП - НАПРЕД!" Нашата манифестационна група (на Института по корабостроене - Варна!) се ръководеше от председателя на Профкомитета др. Ради Янков (среден техник), който организационно се движеше отстрана на научните колони, като наближихме трибуната на партийните величия, ни подсказа:

"Викайте - С БКП НАПРЕД!" Аз бях се строил в ляво, а още по-вляво от мене стоеше един възрастен добър конструктор (син на активен борец против фашизма и капитализма), др. Томанов. Той не викаше, представете си, какъв срам! Попитах го: „Абе Томанов, защо не викаш?” Колегата ме погледна и реагиха само с едоно презрително: ХА! (което ми звучеше като заплюване ...)

Но ... както казват мижитурките: „Такъв беше духът на времето!”

Сега, в демократичното време, когато предрешилата се БСП вече е народна, демократична, капиталистическа и социалистическа, няма такива манифестации. А какво стана с профпредседателя др. Янков? - Той сега е активист на БСП-Варна, т.е. един подходящ член на др. Гуцанов, който наскоро му връчи грамотата "ПОЧЕТЕН ЧЛЕН"! и замина за Политбюро и Парламента. Така БСП укрепи своете по-бедно единство и ще завоюва нови победи на предстоящите избори! (Забележка: Аз лично присъствах на награждаването на най-твърдите членове на варненската партия в пленарната зала на Община Варна и ръкоплясках доволно ...)



Тагове:   бсп-мижитурки,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: iliaganchev
Категория: Политика
Прочетен: 5258843
Постинги: 4968
Коментари: 877
Гласове: 1345
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031